START IN SANUR

17 maart 2019 - Sanur, Indonesië

Selamat malam semua!

In plaats  van malam (avond) stond er eerst sore (middag).

Ik dacht dat het me na zo veel jaren niet meer zou overkomen maar de tekst voor deze blog die ik al klaar had in documents werd bij het selecteren (om te kopiëren naar de blog) verwijderd. Ervoor in de plaats kwam een stukje Indonesische tekst,  geen idee waar vandaan... Dus na een ontspannende massage die in dit geval hard nodig was nu maar opnieuw beginnen.

Behalve het vele wachten (een uur in het vliegtuig in Doha voor we opstegen, een uur in de rij -en ik had nog geluk-voor de idioot drukke douane in Denpasar en de drukte op de weg naar Sanur) had ik een goede reis.

Het was wel even acclimatiseren na een drukke tijd thuis, gisteren eigenlijk alleen wat rondgelopen. Vandaag voelde ik me weer helemaal senang! Fiets gehuurd, naar het strand, heel eind gefietst, heerlijk! Alleen jammer dat de simkaart die ik had gekocht niet werkte. Ondertussen  had ik enkele "bestellingen" uit Banda ontvangen, waaronder de vraag of ik een mobiele telefoon kon kopen. Natuurlijk, maar wel lastig, zoiets kopen voor een ander voor een bepaald budget dacht ik. Nee hoor, geen probleem,  er was er precies één voor dat bedrag en die moest de warung-meneer eerst nog ophalen uit Denpasar. Twee uur later kon ik hem komen ophalen. En ondertussen heeft hij gebeld naar de telefoonmaatschappij en doet de kaart het ook! Hoe simpel kan het leven zijn...

Wat dan wel weer vervelend was, was dat ik toen zag dat er een bericht was dat mijn vlucht morgen naar Timor gecanceld was. Een halve dag van tevoren zonder reden o.i.d. Aan het zoeken gegaan en een andere (veel duurdere) vlucht geboekt en dan ook nog bij Lion Air, de maatschappij waar ik eigenlijk niet mee wil vliegen. Het was de enige keus... Nu nog zien dat ik mijn geld van de vervallen vlucht terug krijg. Dat is nog niet zo vanzelfsprekend, heb er al 3 mailtjes aan gewaagd maar word gewoon doorgestuurd. Nou ja, maar blijven proberen.

Zometeen de koffer en rugzak even weer netjes inpakken, na 3 dagen is dat alweer een troepje. Elk jaar neem ik me voor om toch vooral logisch in te pakken, volgens mij doe ik dat ook maar aangekomen blijkt toch weer dat het niet klopt en dat sommige benodigde spullen onderin of ergens tussen liggen.

Morgen om half 9 vertrek naar het vliegveld, taxi is geregeld. Maar eerst nog een nachtje lekker slapen, dat lukt hier goed!

Sampai waktu berikutnya, semoga dari Timor  (Tot de volgende keer, hopelijk vanuit Timor)!

1. Sandra Paays:
    17 maart 2019
    Leuk om je verhaal te lezen Joke. Op naar volgende avontuur. Veel plezier.
  2. Hermina:
    17 maart 2019
    Leuk om te lezen. Veel plezier.
  3. Grote Koos:
    17 maart 2019
    Hoi Joke, welbekend gebied! Prachtige omgeving. Goede reis morgen naar Timor. Ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren!!!
  4. Roelie:
    17 maart 2019
    Fijn weer te lezen,zo herkenbaar te veel mee nemen,en dan ligt het ergens onder in, fijne tijd daar.
  5. Dirk & Noortje:
    17 maart 2019
    Fijn om jou verslag weer te lezen.
    Veel plezier daar.
  6. Izaäc en Hennie:
    17 maart 2019
    Hoi Joke, Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen! Goede reis morgen naar Timor! 😘😘
  7. Aly:
    17 maart 2019
    Als je mij de temperatuur had gemeld was ik jaloers geworden, want hier giet het nog steeds. Maar dat wachten en reizen van hot naar haar daar ben ik niet zo van. Maar ik weet zeker dat er genoeg momenten komen waarop ik denk: jaaah...dáár doet ze het dus voor!!! Laat maar komen dat feest, ik geniet mee!
  8. Joop:
    17 maart 2019
    beetje moeilijk begin maar hopelijk gaat nu alles voor de wind, goeie reis naar timor, en genieten maar. gr joop,
  9. Harma:
    17 maart 2019
    Hey Joke, daar ga je weer... je levenspad...enjoy, namaste😍
  10. Tini vdGraaf:
    Fijne reis verder Joke
  11. Tabitha.:
    17 maart 2019
    hopelijk gaat die vlucht naar Timor. Lekker slapen en morgen gezond weer op. Op naar Timor timur.
  12. Jet Brand:
    17 maart 2019
    Fijne reis Joke t zal weer onvergetelijk worden ! Zie je zo fietsen haha heerlijk. Hier nog regen ...dus geniet maar dubbel.
  13. Alice Piest:
    17 maart 2019
    Leuk om je zo weer te kunnen volgen. goede reis naar Timor.
  14. Annie:
    18 maart 2019
    De ‘kop’ is er weer af, voor jou, maar ook voor ons om je weer heerlijk te volgen in je blogs!👍 (dank daarvoor!) Fijne tijd op Timor!💋
  15. Minggus:
    18 maart 2019
    Ée..nona Joke, Selamat jalan ke Timor é.
  16. Sonja:
    Hi Joke,
    Hopelijk zit je nu op Timor...een nieuwe locatie voor jou en ik ben ook zo benieuwd. Geniet ervan en ik geniet enorm van het lezen van jouw blog, ik ruik en zie Indonesië en Maluku tussen de letters door weer voor me...dankjewel. liefs Son X
  17. Yoke:
    23 maart 2019
    Terima kasih, dank voor jullie wensen!