RONDJE NEIRA MET SHEELA

3 april 2017 - Banda Neira, Indonesië

Selamat pagi!
Bij het opstaan voelde ik me gelukkig weer kiplekker! Geen brood als ontbijt maar een soort 'stick' van sagu, kue (soort cakeje maar dan anders) en bubur dengan telor (een soort rijstepap/beetje natte rijst met gebakken ei en tomaat), heerlijk.
Rond een uur of tien kwam Sheela, ik zou met haar gaan wandelen. En dat hebben we gedaan! Vanavond zei ze dat ze zere benen had... Ik ben het gewend om veel te lopen dus geen last maar zij niet. Het was natuurlijk lopen langs bekende plaatsen maar ik ben toch ook op plekken geweest die ik nog niet kende! Er is het bekende en mooi gerestaureerde benteng (fort) Belgica maar er is nog een fort waarvan alleen nog wat muren overeind staan, benteng Nassau. Mooi om daar ook te kijken! Normaal gesproken loop ik natuurlijk ook redelijk rechtstreeks van de ene plaats naar de andere, ben hier één keer verdwaald en dat vind ik genoeg. Met haar ging ik kriskras een gedeelte van het eiland over. Natuurlijk koffie gedronken onderweg, bij de vismarkt deze keer. Later een lekker sapje gehaald bij Azwar, een kennis die vorig jaar nog in Nederland was op de vakantiebeurs. Een leuk weerzien met hem en zijn (Amerikaanse) vrouw Eliza.
Eenmaal terug uitgerust zittend aan zee met een teh kayu manis bij de hand... Er is altijd wat te zien daar, ik zit midden tussen de mensen. Altijd zijn ze bezig met wat dan ook.
Ondertussen leer ik al aardig bahasa Banda haha. Heb het in het café al uitgeprobeerd (naast hier thuis natuurlijk), ze begrepen me!
Man heeft op de zondagmiddag nog steeds een paar groepen leerlingen die bij hem thuis extra Engelse les krijgen. Even gekeken, gingen ze speciaal voor mij zingen, leuk hoor! Er zitten dan toch zo'n twintig kinderen in huis, één ruimte is er speciaal voor ingericht.
Na het eten 's avonds gingen we een spelletje doen, domino. Wat kun je het met iets simpels leuk hebben! Degene die verloor kreeg een veeg babypoeder op zijn of haar gezicht en het klinkt misschien een beetje sullig maar het was een super avond! Man had de meeste vegen maar hij bleef lachen...Later kwam Sheela nog, haar kun je er goed bij hebben! Zo gaat dat hier dus!!
Nu weer een nieuwe dag, ben benieuwd!
Sampai nanti,
Amatoooo

1. Tabitha.:
    Leuk!!
  2. Jannie Voerman:
    3 april 2017
    Hoe simpel kan het leven zijn!!!!
  3. Grote Koos:
    3 april 2017
    Bijzonder dat je ook steeds bekenden tegenkomt! Heerlijk om daar zo opgenomen te worden! Ligt aan hen maar ook aan jezelf!!!
  4. Forti:
    3 april 2017
    Siapa banyak dapat babypoeder??? Haha leuk
  5. Dirk & Noortje:
    7 april 2017
    Mooie plek daar bij Benteng Nassau.
  6. Yoke:
    16 april 2017
    Heel leuk Tabitha!
    Ja Jannie, inderdaad. Soms is/lijkt het niets maar word je er heel blij van...
    Bekenden krijgen is het voordeel als je ergens vaker komt Koos. Ja het ligt denk ik aan beide kanten.
    Haha ya Forti, banyak babypoeder. Tapi foto2 dilarang untuk FB...
    Ja mooi eiland Dirk!