ONDERWEGGENOEGENS

27 februari 2017 - Schiphol, Nederland

Met de trein naar Schiphol, vorig jaar deden we dit voor het eerst. Het beviel zo goed dat we nu weer op die manier hebben gereisd.
Alle formaliteiten èn het afscheid inmiddels achter de rug. Ik zit even een broodje te eten vlak tegenover een orthodox Joodse meneer die aan het bidden is. In vol ornaat, met gebedsriemen om zijn linkerarm, een gebedsmolen op zijn voorhoofd en hij draagt natuurlijk een gebedsmantel/-kleed. Hij staat voor zijn stoel en wiegt van voor naar achter terwijl hij half hardop uit een klein boekje leest,, voor zover ik kan zien met geschreven tekst. Mooi om te zien! En ik ben de grens nog niet eens over!
Nog een half uurtje dan ga ik naar de gate om hopelijk op tijd te boarden. En dan eerst op naar Guangzhou in China! Daar heb ik bijna twee uur om me te vermaken. Lijkt me een goed plan om daar eventueel verder te schrijven. Tenminste als ik tijd heb, zo niet dan komt het volgende verhaal vanuit Manilla! Tot later!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sonja:
    27 februari 2017
    Klinkt als een goede start. Goede reis en tot hoors X
  2. Frans Schulze:
    27 februari 2017
    Wat mooi Joke. Nu al een eerste reisindruk. Ik wens je een mooie tijd.
  3. Forti:
    27 februari 2017
    Ohh orang Yahudi Joke... Dia sedang baca kitab Talmud mungkin (Talmud is een bijbel voor Joods)
  4. Annie:
    27 februari 2017
    Wat fijn dat het 1e traject vanmorgen al goed verlopen is en wat is je reis op Schiphol al zo veelbelovend begonnen, wat al een bijzondere ervaring!
    Het is nu 12.00 uur en je zult inmiddels vertrokken zijn richting China! Ik wens je een hele goede reis verder toe! XXX, Annie
  5. Roezz:
    27 februari 2017
    Goede vlucht sis en enjoy
  6. Rita en Hans de Vries:
    27 februari 2017
    Joke, wij wensen je nogmaals een geweldige reis!!
  7. Grote Koos:
    27 februari 2017
    Mooi begin en nu al een leuk verslag! Doe je "kleine" Koos de groeten?
  8. Frans Warkor:
    succes en veel reisplezier
  9. Roelie:
    27 februari 2017
    wat mooi nu al,in gedachten reis ik mee,heel veel plezier Joke
  10. Dirk & Noortje:
    27 februari 2017
    Lijkt mij wel een gezellige reisgenoot deze joodse meneer.
    Hij wiegt ook van voor naar achter ( en van links naar rechts ? )
    Nogmaals heel veel plezier Joke !!
  11. Erica:
    27 februari 2017
    Hele mooie reis toegewenst Joke ..ga maar weer lekker genieten van al het moois wat je vast weer gaat tegen komen !! Dikke Kusz van ons
  12. Dot en Wim:
    27 februari 2017
    Mooi om te lezen! Heerlijk die voorpret! Take care and enjoy xx
  13. Alice Piest:
    27 februari 2017
    Je begin is al weer goed, ik ga je weer volgen, fijne reis en geniet van alles wat op je pad komt.

Heel veel plezier.
  14. Ankie:
    28 februari 2017
    Leuk om te lezen. Een fijne reis en heel veel plezier!
  15. Jannie Voerman:
    Hoi , Joke
    Verheug me op je reisverslagen,
    Het begin is er, goeie reis !!
  16. Ezau:
    fijne vakantie...ga je volgen