HALLO BOGOR!

9 maart 2017 - Bogor, Indonesië

Selamat pagi semua!
Was net op tijd voor de shuttlebus, moest me nog haasten! De chauffeur gevraagd of hij naar de busterminal ging en yes, hij heeft me er keurig afgezet! Moest even wachten maar na een klein halfuurtje was de bus er en zat ik! Eerst alle terminals van het vliegveld langs, dat duurde nog zo'n half uur. Daarna was het inderdaad zo'n anderhalf à twee uur rijden, mijn geheugen is toch nog niet zo slecht...! Natuurlijk werd ik in Bogor onmiddellijk belaagd door heel veel taxichauffeurs. Eentje uitgekozen, de prijs overeengekomen na enig onderhandelen en op naar Guesthouse Jeng Tini in de jalan Pemuda. Hij heeft onderweg tijdens het rijden 4 selfies gemaakt van ons tweeën haha! Het is een kleinschalig guesthouse met een vrij kleine kamer maar wel met een tuin met gezellig zitje. Voelt goed, niets mis mee!
Bij mijn wandeling later koffie gedronken in een warung langs de weg, was weer superleuk. Mijn taallessen brengen nu hun geld al op! Had koffie zonder suiker gevraagd maar kreeg (natuurlijk) met. Voor hen onvoorstelbaar dat iemand koffie drinkt zonder suiker! Als 'vergoeding' kreeg ik een gratis glas thee erbij zonder suiker.
Twee keer geprobeerd te pinnen maar dat wil nog niet lukken hier. Hoop morgen een grotere bank tegen te komen als ik naar de Kebun Raya, de botanische tuin, ga.
Nu lekker relaxen in de tuin met twee Indonesische dames die een kaartspel doen. En alweer zee gastvrij waren door me singkong en tahu goreng (gebakken cassave en tahoe) aan te bieden.
Overdag was het de hele dag heel warm en het bleef droog. 's Avonds tijdens het eten een eind verderop gingen de hemelsluizen open en goot het. Ik had van Yuz, de eigenaar, al een hele grote paraplu meegekregen, mijn kleintje was niet genoeg zei hij. Dat klopte. En ja Marijn, weer met de slippers door de plassen!
Nu weer op en aan het ontbijt na een goede nachtrust. Tot zover zijn de mensen op Java zeker niet minder vriendelijk dan zeven jaar geleden. Zat ik net wat te kuchen, gebeurt momenteel vaker door de airco, vroeg Yuz of ik 'obat herbal' wilde. Ja, waarom niet? Kreeg ik twee zakjes met een soort hoestdrank op basis van kruiden en honing. Opgedronken, puur en door de thee. En geloof het of niet, ik heb nog niet weer gehoest!
Trouwens heerlijk ontbeten met nasi uduk. Zometeen op naar de Kebun Raya!