CHINA SOUTHERN PROBLEMEN

8 maart 2017 - Jakarta, Indonesië

Selamat pagi semua!
Één ding is zeker: ik vlieg nooit meer net China Southern!! Ik ben boos!! Gisteravond was ik HEEL boos! Had ik gisteravond net op FB geschreven dat er niets tegenzat, kwam ik er even later achter dat het slotje van de hoes van mijn rugzak miste. Ik snapte niet hoe dat kon, ik heb hele goede degelijke slotjes! Nou ja, de rugzak eruit gehaald, wilde het bovenste deel openmaken en ik kom erachter dat dat slotje ook weg is! Plus dat van het onderste gedeelte. Van de 4 sloten waren er 3 foetsie. Nou ja zeg...ik maak de gespen open en blijkt er een formulier van de Chinese douane in te zitten. Ze hebben de rugzak gecontroleerd omdat ze op de röntgen zagen dat er (wel 5!) aanstekers inzaten. Mijn cadeau-aanstekers dus!!! Ze Hebben ze eruit gehaald en de slotjes zijn spoorloos! Heb de rugzak ÷ hoes gecontroleerd maar nada! Dit is toch belachelijk! Doe ze dan weer in de rugzak, nu moet ik 3 dure nieuwe kopen! Dat vind ik het ergste maar m'n cadeautjes zijn ook nog weg! Zo, dat moest ik even kwijt!
Natuurlijk zijn er belangrijker dingen om me druk over te maken: vandaag Internationale Vrouwendag bijvoorbeeld! Van Chavi hoorde ik verhalen van hoe het er in India soms aan toe gaat en dat is uiteraard niet alleen daar. Wij in het westen hebben in ieder geval veel minder te klagen maar ook bij ons zijn er nog genoeg zaken (bewust en vaak onbewust) die verbeterd kunnen worden!
Goed, ik ben in Indonesië. Gisteravond in het donker in een taxi naar het hotel gereden. Meteen al bijna opgelicht, het lukte haar alleen niet. Ze vroeg eerst 100 voor de taxi en maakte er later ineens 200 van. Niet dus.
ik heb nog bijna niets gezien hier, gisteren niet meer naar.buiten gegaan. Ik ga straks met de shuttlebus van het hotel weer naar het vliegveld en neem daar de bus naar Bogor. Hoop dat ik de goede terminal (busplaats) kan vinden, er zijn er geloof ik meerdere... Met vragen kom ik er vast! In mijn herinnering was het een paar uur rijden maar ik weet het niet goed meer.
Net mijn eerste Indonesische ontbijt op, zie foto! Heerlijk!
Dus zo de boel maar weer inpakken want het busje komt zooo, om 10 uur.

Enige uitleg.vwb het Indonesisch:
Selamat pagi is goedemorgen (van plsm 6 - 11)
Selamat siang is.goedemiddag (van plsm 11 - 15)
Selamat sore is goedemiddag/avond ( van plsm 15 - 19)
Selamat malam is goedenavond /nacht ( van plsm 19 - 6)
Semua is allemaal/iedereen
Sampai nanti.is tot later
Dat is voorlopig wel genoeg denk ik, zet ik jullie ook nog aan het studeren haha!
Sampai nanti semua!

1. Sonja:
    Ha die Joke,
    Selamat Pagi! (5:43 u hier)
    Jeetje wat n gedoe met je rugzak om de aanstekers, maar ja nu niets meer aan te doen.
    YEAH, je bent in Indonesië je echte reis gaat nu beginnen.
    Take care and enjoy! Lgr. Son X
  2. Grote Koos:
    8 maart 2017
    Hé Joke, ik hoop dat je gekalmeerd bent. Ik kan me voorstellen dat je woest was. Zit in de familie hè.! maar je bent wel in Indonesië! Fijne tijd daar en.....bedankt voor de Indonesische les!
  3. Roelie:
    8 maart 2017
    Haha, wat een onderneming, veel plezier en neem een massage, ik zie je al springen van woede , Sampai Nanti.
  4. Jet Brand:
    8 maart 2017
    En nu genieten ! Niet leuk al dat gedoe douane .Gauw vergeten en zoals jij altijd kunt .. nu op en top genieten !
    Groetjes Jet
  5. Dirk & Noortje:
    Hey Joke.
    Selamat siang.
    Wel een beetje/ erg knullig van die douane om die aanstekers uit jou rugzak te jatten, temeer omdat jij ze eerst van de douane ( onder protest ) mee mocht nemen !
    Dat ontbijt ( lekkerder als brood ) komt mij bekend voor !
    Vergeet die aanstekers maar snel !
    NU LEKKER VOLOP GENIETEN, groetjes Dirk & Noortje.
  6. Annie:
    Selamat malam Joke,
    Ik kan me héél goed voorstellen, dat je hééééééééél boos was toen je constateerde dat ze in je rugzak waren geweest, dat de aanstekers maar óók de slotjes verdwenen waren!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grrrrrrrrrrrrr..........!!!! :-( Hopelijk heb je ondanks dat, tóch lekker geslapen vannacht en al een fijne dag gehad! Je 'Java-reis' is nu begonnen en ik wens je dan ook weer gewéldige aankomende dagen toe!!!!!
    Liefs en dikke XXX, Annie
  7. Tabitha.:
    8 maart 2017
    Genoteerd om nooit met China Southern te reizen. Dat is flink balen Joke, Hopelijk gaat het nu beter.
  8. Marja:
    9 maart 2017
    En dan nu maar weer genieten, en relaxen. Goede reis verder.
  9. Yoke:
    10 maart 2017
    Ben het eigenlijk al helemaal vergeten haha! Alleen straks met vliegen mis ik de sloten
  10. Dot en Wim:
    14 maart 2017
    Haha , wat een verhaal. Ik zou óók ZOOOOOO boos zijn! Groot gelijk. Gelukkig is het nu wel weer gezakt ;-)

xx