EEN EXTRA NACHT OP NEIRA

6 april 2017 - Banda Neira, Indonesië

Selamat malam!
Yes, toch nog een blog, de boot vertrekt pas morgen!
De één na laatste avond, gisteravond dus, bij Bada en Man was een 'digitaal' avondje. Normaal niet zo leuk misschien maar toch was het heel gezellig omdat we veel samen deden: muziek zoeken (luisteren en meezingen) op YouTube, foto's kijken op Instagram, gewone foto's kijken enz... Wat dat betreft is Banda Neira behoorlijk "bij", Bada heeft een tablet, Sheeylla heeft een smartphone, alleen Man heeft nog een redelijk 'ouderwetse' telefoon. Maar ook hij vermaakte zich met papegaaien op YouTube haha!
Vannacht heeft het heel veel en heel hard geregend. Gelukkig was het droog toen ik wakker was en dat bleef het ook een poos. Alle spullen verdeeld over de twee rugzakken en het nodige ingepakt in de kleine voor Hatta. De grote rugzak blijft in dit geval hier bij M&B, mooi en gemakkelijk adresje. Bada moest nog naar de markt en ging nogmaals kijken en vragen hoe laat de boot ging. Niet dus vandaag. Ben er nog niet achter of hij sowieso niet ging of dat het om het weer is. Er schijnen grote golven te zijn... Als je er op rekent om te vertrekken is het eerst even lastig als je toch nog een nacht moet blijven. Helemaal niet omdat het niet leuk is hier maar ik ben even aan iets anders toe, even wat meer privacy, even op mezelf. Maar goed, dat duurt maar even en dan ben je daar ook weer op ingesteld. Toen Bada weg was was er weer een flinke bui, zie video op FB voor sommigen...
Vanmiddag toch naar Nusantara, het hoofddorp, gelopen. Koffie gedronken bij een adresje van vorige jaren, werd direct herkend, dat was weer leuk. Op de heenweg trouwens ook nog door Aaron, één van de mensen van Cilu Bintang waar ik vorig jaar mee gezongen heb... Verder gelopen en gekeken bij hotel Maulana of ik Opy er zou treffen, iemand die daar werkt. Ik steek mijn hoofd door de deur en ze komt de trap af en loopt zo'n beetje recht in mijn armen... Ook weer leuk!
Pas op de terugweg begon het weer een beetje te regenen maar ik was natuurlijk ook niet gek, ik was voorbereid...
Bij Maulana is een warung waar ze in ieder geval vorig jaar nog bier verkochten, dus even gekeken. Ja hoor, vanavond gaat mijn vierde biertje erin, samen met Man. Voor de andere vier dames heb ik een soort sinaasappelsap gekocht: bonte avond!
Samen met Man zit ik nu achter het huis aan zee. Hij is aan het schrijven, heeft al heel veel geschreven over Banda zegt hij. Voor toeristen en voor wie het verder wil weten. Ik zie nu dat hij heel veel dingen overschrijft uit andere boekjes haha! Maar...hij doet het dan wel weer in het Engels dus het is niet zo gemakkelijk als het lijkt.
Jammer dat je hier niet kunt zwemmen, er is een muur als afscheiding zee/land en in het eerste gedeelte van de zee ligt ook hier allerlei rotzooi. Als het kon dook ik er even in, zou heerlijk zijn! Gelukkig ga ik straks mandiën, ook lekker!
Nu bij de haven. De hele morgen zo'n, onderweg regen, hoe bestaat het! Bada heeft me gebracht, we drinken nog even wat hier in een café met loeiharde karaokemuziek.
De vertrektijd was weer heel verwarrend, heb ongeveer even vaak 12.30 als 14.00 gehoord. Ik geloof dat het nu 14.00 wordt maar dat weet je pas zeker als het zo ver is.
Oké nu echt bye bye voor een tijdje!!!
Sampai nanti
Amatoooo

1. Tabitha.:
    6 april 2017
    Ondanks de "saaiheid" door de regen toch weer genoten van dit reisverslag, Amatoo tot het volgende.
  2. Grote Koos:
    6 april 2017
    Terima kasih untuk laporan. Baik perjalanan jauh dan sampai laporan berikutnya!
  3. Gea:
    6 april 2017
    wat een mooi huis waarin je verblijft, geniet nog maar voor even.
  4. Yoke:
    16 april 2017
    Of er nou zon is of regen hier Tabitha, saai is het nooit!
    Terima kasih Koos! Saya mencoba yang terbaik!
    Ja Gea Man en Bada hebben een mooi en groot huis voor hier.