LUIE DONDERDAG MET MOOIE GESPREKKEN

3 maart 2017 - Manilla, Filipijnen

Zoals gezegd hadden we gisteren een heerlijke 'luie' dag. Nou ja, vooral ik dan. Koos moest gewoon werken en was uithuizig van kwart over zeven tot ongeveer half acht- acht uur 's avonds. Het is een mooi vak 'Process Technologist', maar hard werken! Ook Chavi moest iets afmaken voor haar werk en was daar 's ochtends mee bezig. Ik had dus mooi de tijd om me te verdiepen in alle ins en outs van mijn blog. De foto's zijn inmiddels gedraaid, ik kan nu de tekst bewerken e.d. Ik kwam er achter dat dat alleen kan via mijn tablet en niet via mijn mobiel.
's Middags was het een beetje grijzig maar wel lekker warm. Chavi en ik zijn een eind gaan lopen, hebben gekeken bij een enorme mall en kwamen uiteindelijk terecht op een leuk soort terrasje. Er stond op een bord dat daar de lekkerste sangria ever werd geschonken, nou ja dan ga je dat toch uitproberen! Het viel inderdaad niet tegen! Chavi is een superlieve vrouw met wie je heel veel kunt lachen en met wie je ook hele serieuze gesprekken kunt voeren over alles. Dat deden we dan ook. Ik werd weer eens bevestigd in mijn mening dat mensen op de hele wereld (Chavi komt uit India en haar familie woont daar) in heel veel zaken heel verschillend maar ook in heel veel zaken gelijk zijn en gelijk voelen en reageren. We zijn allemaal mensen en op de één of andere manier schijnen hersens qua emoties hetzelfde te werken. Nu heb ik het natuurlijk wel over 'normale' mensen en niet over extremisten e.d.
Na twee glazen vonden we het welletjes en gingen we op huis aan. Eten hadden we de vorige dag al gekocht dus Chavi kon met de voorbereidingen voor de pasta beginnen. Ik mag niet helpen want ik ben gast. Heb tegen haar gezegd dat ik een volgende keer ga koken en dat ik haar dan niet in de keuken wil zien!
's Avonds lekker buiten gezeten op het balkon met het uitzicht dat degenen die Facebook hebben inmiddels kennen. Veel lawaai, de stank valt mee, ik ruik tenminste niets. Wel maakt de hulp elke week het balkon schoon en komt er dan zwart water af van alle uitstoot!
Gekletst, weer wijn gedronken, dat moet je toch een beetje bijhouden zo lang het kan. Straks in Indonesië zal ik het niet drinken!
Heerlijk geslapen alweer en dan zit ik nu klaar voor de verrassing!
Koos en Chavi zijn nog druk bezig met pakken want we gaan straks naar een eiland! Het heet Mindoro, we gaan naar het plaatsje Puerto Galera. Met witte stranden, zo'n plaatsje. Ze hadden dat al bedacht en geboekt voor ik er was. Super, helemaal zin in! Gary, Koos z'n chauffeur, brengt ons straks naar Batangas, zo'n anderhalf uur rijden vanaf hier (als het meezit). Daarna moeten we nog ongeveer een uur met de boot. Mijn rugzakje staat klaar, nog een half uurtje en we gaan! Geen idee hoe het daar is met wifi maar dat zie ik daar dan wel.
Op naar Puerto Galera!!

1. Number 1:
    3 maart 2017
    Veel plezier dan maar in Puerto Galerie! Ben benieuwd. ..
  2. Coby Demoed:
    Ha Joke,
    Heb nog geen gelegenheid gehad om je een goede reis te wensen; dat doe ik bij deze! Is dat broer Koos in Manilla?
  3. Roelie:
    3 maart 2017
    Genieten van een alweer mooi verhaal.groetjes
  4. Eline (kleinkind):
    3 maart 2017
    Hoi oma, veel plezier op Indonesië en Puerto Galerie. Ik vind je blog best leuk.
  5. Dirk & Noortje:
    3 maart 2017
    Veel plezier in Puerto Galera met jou familie Joke en jij drinkt al die weken GEEN wijn in Indonesië ?
    Dan ben je toch niet ziek hoop ik ?
    Dan drink je zeker iets anders, Bintang bier of zo !!
  6. Grote Koos:
    4 maart 2017
    beetje laat gelezen, maar weer een leuk verslag!
  7. Annie:
    4 maart 2017
    Volgens mij is er (en wordt het) weer heeeeelemaal niks an!
  8. R.J. Botter:
    4 maart 2017
    Veel plezier salam manis Robby ;-) (y)