KOTA AMBON

27 maart 2017 - Kel Batu Gaja, Indonesië

Selamat malam!
Of het niets is, zo zit je op Ternate en zo zit je een paar uur later op een kamer in Ambon! Na een uur vertraging en een uur vliegen geland op Pattimura Airport. Met een taxi naar de stad gereden, mooi om onderweg weer bekende plekjes te zien.
Mijn hotel staat op een mooie locatie, op loopafstand van het "centrum" voor zover je daar van kunt spreken. Weer geïnstalleerd, gedoucht en was naar de laundry gebracht.
Daarna de straat opgegaan. Het is hier echt minder warm dan op Ternate, zag dat het hier 28 gr. is, op Ternate was het de laatste dagen 33 gr. en dat verschil merk ik zeker, voelt iets beter!
Even naar de Mata Hari, een groot warenhuis, geweest. Volgens mij hebben ze de boel veranderd...
Ik zocht een tas, had er in Yogya eentje gekocht maar die was al weer stuk. In Bandung een klein tasje gekocht, wel leuk maar niet zo handig. Zag vandaag dat het hengsel daarvan ook half los was. Het kost niet veel maar het is ook niks! Niets gevonden trouwens.
Onderweg terug gegeten in een warung, keuze genoeg hier. Trouwens op de één uur durende vlucht kregen we zelfs nog een broodje en een beker water!
Wat ook leuk was, was dat ik onderweg terug naar het hotel een Balinese "optocht" zag met een paar Ogho-Ogho poppen! Op Ambon! Morgen is het op Bali namelijk Nyepi, dag van de stilte. De avond ervoor gaan de Balinezen de straat op met deze zelfgebouwde Ogho-Ogho figuren. Het is een Hindoeïstische feestdag maar alle Indonesiërs hebben vrij, het is een nationale feestdag. Alleen op Bali hebben ze de bijbehorende gebruiken: geen verkeer (ook geen vliegverkeer), geen elektriciteit, geen winkels open, de straten zijn leeg. Ook als toerist dien je binnen te blijven! Ik heb het één keer meegemaakt, vond het heel bijzonder!
Morgen maar eens verder op pad, zo even zien wat ik kan gaan doen. Heb net het hengsel weer aan de tas genaaid, nu maar hopen dat ie het nog een tijdje houdt...
Een kort blogje deze keer, ook wel eens lekker! Sampai nanti,
Amatooooo!

1. Annie:
    Hoi Jo,
    Zoals jezelf schrijft "Of het niets is, zo zit je op Ternate en zo zit je op een kamer in Ambon!"
    Ik las zojuist je 2 vorige blogs en ook de reactie van je schoonzus Aly: "We kunnen je bijna niet bijhouden!", ze heeft helemaal gelijk! Hahaha!!! Ik heb nog geen tijd gehad om op de vorigen te reageren..... En toevallig zit ik nu achter m'n laptop en zie deze blog binnenkomen en kan dus meteen al reageren hierop.
    Je 'Ambon-avontuur' is dus nu begonnen. Je hebt je was al naar de laundry gebracht, dus je kunt nu 'fris en fruitig' hier van start gaan! Gelukkig is het op Ambon wat minder warm....en dus gelukkig wat minder 'zweet-stromen' (zoals je ze in je laatste blog noemde)
    Ik wens je nu ook weer een héle fijne tijd verder en kijk weer uit naar je volgende blogs!!!
    Liefs en dikke XXX
  2. Annie:
    Hoi Jo,
    Ik las zojuist je 2 vorige blogs en ook de reactie van je schoonzus Aly: "We kunnen je bijna niet bijhouden!", ze heeft helemaal gelijk! Hahaha!!! Ik heb nog geen tijd gehad om op de vorigen te reageren..... En toevallig zit ik nu achter m'n laptop en zie deze blog* binnenkomen en kan dus meteen al reageren hierop.
    (*Ik kan het allemaal niet meer volgen, want ik had deze reactie al geschreven -maar plaatsen lukte op e.o.a. manier niet....- nu blijkt dat je vanmiddag eerst al een andere blog had geplaatst, met iets andere/uitgebreidere tekst...)

Liefs en dikke XXX
  3. Sonja:
    Al Rudjak op?
  4. Tabitha.:
    27 maart 2017
    Welkom op Maluku ibu Joookeeee (op zn Moluks).
  5. Minggus:
    29 maart 2017
    Nona Joke , Selamat datang di Ambon. Het is genieten om je reisverslagen te lezen.Wat belangrijk was, je ontmoeting met je broer dat is intens. Op Ambon zaten we in Everbright Hotel.Wel lekker rustig. De ontmoetingen met onze neven/nichten op kampong WAAI was fantastisch mooi. Op panté Natsepa makan rujak.Het was mijn 2ekeer{ eerste keer.medio dec.1979 }.Alles is NU mooier geworden. {NÀ anno 2000}!!! . Joke we wensen je verder een fijne verloop met je vakantie En sampai nanti een behouden terugreis. Amatooo Minggus.
  6. Yoke:
    1 april 2017
    Nou An zoveel minder heet is het hier niet hoor...soms een toevalstreffer... Maar wel heerlijk hier!
    Inmiddels wel Sonja!
    Dangkeee Tabitha! Mag 'usi' ook of is dat alleen voor Molukse vrouwen?
    Dangke Minggus! Leuk om je neef te ontmoeten! G