M'N ARME SPIEREN...HOEWEL...

14 maart 2017 - Bandung, Indonesië

Eigenlijk ben ik hier best gezond bezig: meestal op tijd naar bed dus een goede nachtrust, (nog?) zo goed als geen alcohol gehad, veel gelopen! Daarentegen rook ik hier iets meer en zou ik wel wat meer groente willen eten, het is er vaak niet. Gisteren wel een lekkere rijst met capcay (zoals hier tjaptjoy heet) gegeten.
Vandaag (maandag) om 9.30 opgehaald door Gusti. (Hij is het trouwens niet eens met het bovenstaande, ik loop volgens hem niet snel en soepel genoeg dus ik moet volgens hem meer sporten haha). We gingen een hele mooie wandeling maken ergens waar het Taman Hutan Raya heet.
Het was inderdaad mooi. En afzien. Klimmen en dalen. Ik heb als voorbereiding best veel gelopen maar dit kun je volgens mij niet trainen, een berg/heuvel op en af bij deze warmte! Ik denk dat de tegenliggers -die er gelukkig niet veel waren- geschrokken zijn van mijn knalrode hoofd haha! Vandaar Gusti's mening, ik moet meer oefenen...
We waren hier een paar uur zoet mee inclusief rustpauzes. Op de terugweg een geroosterde maïs gegeten, ben ik ook al gek op!
Vervolgens was het tijd voor de waterval. Dat was qua stijgen en dalen bijna nog erger. Een gedeelte van de treden ook nog nat en modderig, dus glibberig. Maar weer de moeite waard! Tot slot naar een locatie, Dago Tihos, waar je een overzicht hebt over bijna heel Bandung. Nog even binnengekeken bij een ruimte waar meisjes Javaanse dansen aan het instuderen waren.
Onderweg alvast het (voorlopige) treinkaartje gekocht voor overmorgen. Dan zit ik om 8.30 in de trein om naar Yogyakarta te gaan. Een reis van ongeveer acht uur, bijna een hele dag dus. 's Morgens moet ik een uur van tevoren op het station zijn want dit kaartje moet nog worden ingeruild voor een officieel kaartje.
Het is weer welletjes voor vandaag, heb m'n portie beweging zeker gehad en ben weer aan rust toe, morgen is er weer een dag!
En wat betreft het 'hoewel': na twee keer goed heat inmasseren heb ik echt geen centje pijn!! Sampai nanti!

1. Forti:
    14 maart 2017
    Joke.. Saya lihat monyet di tempat sampah.. Mencuri makanan jadi ingat waktu Ron tinggal di Depok dibelakang rumah ada sungai jug ada monyet pagi-pagi minta makan didepan pintu rumah kasihan
  2. Grote Koos:
    14 maart 2017
    Weer een leuk verslag, ik gedachten ben ik bij je!
  3. Dot en Wim:
    14 maart 2017
    Dan maar aan de maïs, krijg je tenminste ook geen obstipatie
  4. Dirk & Noortje:
    Hoi Joke.
    Mooi he, die waterval. ( ook gezien.) En oooooh, wat staat die aap daar lief op de foto ! Nou het zijn CRIMINELEN want toen wij daar waren heeft zo'n aap een blikje cassis van Noorte's dochter gejat ! Ha-ha..
    Veel plezier en sterkte met je spieren meid.
  5. Roelie:
    14 maart 2017
    He Joke javaanse dansen komt mij zo bekend voor. en inwendig lachen om jou rode hoofd.
    zie het voor mij.

heel veel plezier nog,en lees jou reis verhaal graag.
  6. Gea:
    16 maart 2017
    Hallo Joke; wat weer een mooi reis verslag en mooie foto's daar geniet ik van,.nog heel veel plezier .