OP NAAR JAKARTA!

7 maart 2017 - Parañaque, Filipijnen

Aan de koffie op het vliegveld, alweer een einde aan mijn verblijf in Manila! Het was een volle week, 7 nachten, maar lijkt veel langer. Heb een superleuke en gezellige week gehad en ben flink verwend door mijn broertje en zijn vriendin! Ik zal ze missen!
Kwam ik net door de douane, begonnen ze weer moeilijk te doen over aanstekers. Ik had als cadeautje een paar leuke Hollandse aanstekers gekocht met een molen erop e.d. Keurig opgeborgen in mijn grote backpack. En ja hoor, ze moesten eruit. Uiteraard geprotesteerd en verteld over het hoe & wat. Deze keer werkte het, ik mocht ze meenemen haha. En dan te bedenken dat ik in mijn heuptas ook een aansteker had maar geen haan die daar naar kraaide, lekkere beveiliging!
Naar de foto's die ik gisteren heb beloofd kunnen jullie trouwens fluiten. Ik heb via Koos z'n computer alles van de telefoon afgehaald (hij was bijna vol) en op een USB stick gezet. Jammer maar kan ze er dus niet meer bijzetten, even niet aan gedacht... Heb nog wel een paar nieuwe, die doe ik er nu wel bij.
Nog een half uurtje en ik kan gaan boarden. Weer een ervaring rijker. De sfeer in de Filippijnen lijkt veel op Indonesië maar is toch ook anders. Het is voor zover ik kan zien meer westers, de auto's zijn over het algemeen veel nieuwer en het is een katholiek land, duidelijk een verschil met een moslimland al was het maar betreffende het straatbeeld. Ook hier zo goed als geen middenklasse. Je bent òf heel rijk òf heel arm. Dit is dan ook heel duidelijk te zien in Manila, voor mij wat dat betreft een stad met twee gezichten.
Mijn zelfgekookte maaltijd van gisteren was trouwens gelukkig een succes. Ik had iets Indonesisch gemaakt met kip en boontjes maar moest enige concessies doen ivm het ontbreken van kruiden (ook niet verkrijgbaar). Maar al zeg ik het zelf, het was wel lekker!
Ik ga stoppen, tot in Jakarta!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marja Kors:
    7 maart 2017
    Alweer een week voorbij. En weer boven verwachting lees ik in je blog. Inmiddels waarschijnlijk al aangekomen in Jakarte. Geniet van Java. Wat fijn om nu op deze manier met je mee te reizen. Dikke Xx
  2. R.J. Botter:
    7 maart 2017
    Joke slmt malam ..ik weet niet hoe lang de reis van Jkt naar Bogor duurt... Maar vroeg mezelf af waarom jij niet mwt de trein gaat... Dit omdat je dan veel meer moois ziet onderweg. Zoals een monteur va n Stork Diary uit Ams. Mij ooit eens vertelde als hij van b.v Jkt. Naar Bandung reisde... ;-) over de spoorlijnen cq bruggen die nog uit het koloniale verleden dateren... De eerstvplgende x wil ik graag zo door Java reizen ;-) salam manis Robby xxx
  3. R.J. Botter:
    7 maart 2017
    P.S de oude man(hoop dat ie nog leeft) in de botanische tuin spreekt nog redelijk NL :-) veel plezier daar en mooiefoto's maken ;-) xxx
  4. Dirk & Noortje:
    7 maart 2017
    Tsja zo'n weekje gaat toch snel voorbij he ?
    Ook leuk dat jij zo goed met de vriendin van Koos kan opschieten !
    Lijkt mij ook een lieve vrouw.
    Verder verheug ik me alweer op de verslagen van Java en hoop dat je in Bandung wat leuke plaatjes schiet omdat Noortje daar de eerste 38 jaar van haar leven heeft gewoond !! Heel veel plezier de komende tijd !!
  5. Yoke:
    7 maart 2017
    Ja Marja, ben net aangekomen. Een heerlijke week gehad! Maar voor jullie schiet het ook al mooi op! Veel plezier met de voorbereidingen!!!
    Robby Bogor ligt vlak bij Jakarta. Ik ga er morgen met de bus naar toe. En dan vervolgens met de trein Java over, via Bandung en Yogyakarta naar Surabaya. ..wie weet herken ik de oude man nog, zal naar hem uitkijken!
    Ja Dirk de tijd vliegt voorbij hier! Zal proberen mooie foto's te maken in en rond Bandung!
  6. R.J. Botter:
    7 maart 2017
    Lol Joke aku terllalu ya :D hihi... Maar ok ik hoop dat jij geniet van alles .. En ben benieuwd naar de foto's... Maar heb eigenlijk ook een klein verzoekje ...mits jij toevallig ook naar de gedenksteen in Soerabaya gaat van de "Slag om de Javazee"??? Selamat Malam dan Salam manis xxx
  7. Dot en Wim:
    14 maart 2017
    Wat klinkt het allemaal weer TOP! Leuk dat het bij Koos en Chavi ook zo gezellig was.... leuk om haar te zien. Koos ziet er erg happy uit ;-)
    xx