Na Sanur weer terug in Meppel...

27 april 2019 - Meppel, Nederland

Selamat siang semua!

Mijn laatste blog... ongelooflijk zo snel als de weken voorbij gevlogen zijn!

Dit wordt geen lange blog, niet zo veel meer gedaan. Met chauffeur Tony (van oorsprong uit Flores) vanuit Ubud vertrokken naar Sanur voor de laatste dagen Bali. Sanur heeft als voordeel dat deze plaats aan zee ligt. Nadeel vind ik dat er ontzettend veel oudere Nederlanders zijn. Nou ben ik dat zelf natuurlijk ook maar dit is vaak toch een beetje een ander "slag"... Maar goed, ik heb er verder over het algemeen niet zo veel mee te maken.

Ook in Sanur weer heel veel gelopen. Er is een pad dat langs de zee loopt, altijd mooi lopen daar. En er moest natuurlijk nog het één en ander worden aangeschaft voor thuis, dat kan daar ook heel goed.

Nog één morgen bij Tony achterop de 'brommer' rondgereden richting Denpasar. Verder lekker gelezen, naar het strand geweest en gezwommen. Snorkelen kan daar langs de kust niet. Het kan natuurlijk wel maar je ziet niets haha! Gegeten op de pasar malam (de èchte avondmarkt), ik verheugde me op de martabak maar... net die warung was er niet! Gelukkig was de saté ook heel lekker!

De laatste dag moest ik de koffer nog een beetje fatsoenlijk ingepakt zien te krijgen. Ik had zo veel mee(gekregen) vanuit Banda en Ambon (groot pakket met de Parang Salawaku), dat het echt passen en meten was! Ik had de hele dag de tijd want ik vloog 's nachts rond 12 uur en had de kamer bijgeboekt tot 8 uur 's avonds waarna ik meteen naar het vliegveld ging. 's Middags lag ik nog op het strand, douchen, nog één massage, nog even lekker eten in de buurt en om 7 uur zat ik al kant en klaar te wachten!

Weer met Tony naar het vliegveld, hij heeft zich nu al aangemeld als mijn chauffeur voor volgend jaar, zowel voor de motorbike als voor de auto... Ik was er veel te vroeg dus heb eerst een hele poos zitten wachten in een ongezellige "wachtruimte". Toen ik eindelijk in kon checken (2 uur van tevoren) stond er onmiddellijk al zo'n lange rijd dat het bijna 3 kwartier duurde voor ik aan de beurt was. Daarna nog de douane met weer een lange rij en daarna de immigrasie met een lange rij voor één stempeltje in mijn paspoort... Eenmaal alle rijen gepasseerd was er geen tijd meer voor even rondlopen of een koffie o.i.d., het boarden was al begonnen! Ik vind het vliegveld in Denpasar echt een drama, heb geloof ik alleen de eerste jaren meegemaakt dat er "normale" rijen stonden.

Verder ging de vlucht met Qatar Airways voorspoedig. We vertrokken iets te laat maar haalden die tijd onderweg weer in. Na 9,5 uur vliegen waren we in Doha, Qatar. Hier had ik een tussenlanding van 2,5 uur, ook hier rijen maar ik had gelukkig een half uurtje de tijd om even ergens een lekkere koffie te scoren! Verder gevlogen naar Amsterdam in 6,5 uur en ook dat ging weer goed.

Op Schiphol stond het welkomstcomité klaar: man, kinderen en kleinkinderen waren allemaal aanwezig! De kinderen hadden vakantie en ik landde op een mooie tijd om kwart voor 2 's middags. Dat was natuurlijk een superleuk weerzien!

Natuurlijk zal ik een paar dagen moeten "landen", heb ik zo nu en dan vreselijk heimwee en denk ik regelmatig aan waar ik overal was en aan mijn 'familie' in Banda... Maar bovenal voel ik me dankbaar dat ik weer een poos in dat geweldige land (met al zijn eigenaardigheden, plussen en minnen) heb mogen zijn!

Heel fijn dat velen met me mee zijn gereisd, heel veel dank voor alle reacties, superleuk om die te krijgen als je ver weg bent en hopelijk tot een volgende keer... Sampai jumpa lagi!

1. Izaäc en Hennie:
    27 april 2019
    Zo genoten Joke van al je verhalen! En heerlijk dat je weer veilig thuis bent!
  2. Roelie:
    27 april 2019
    Fijn Joke dat je weer thuis bent,ik begrijp ook dat je heimwee hebt dat het land hier ver vandaan.

[grapje] was Man van uit het verre land ,ook mee gekomen?
  3. Grote Koos:
    27 april 2019
    Ach, wij hebben geen "oude" Nederlanders geien in Sanur! En ook de rijen mensen op Denpassar komt ons niet bekend voor. Maar dat je heimwee het...…..!!!
  4. R.J. Botter:
    Welkom terug Joke 🌹👍😉
  5. Minggus:
    28 april 2019
    Selamat pagi nona Joke. Fijn dat je weer thuis bent. Je verhalen zijn mooi verteld met foto's erbij. Wij hebben echt genoten van je reisverhalen. Lieve groet Geertha en Minggus.
  6. Rita en Hans de Vries:
    28 april 2019
    Goed dat je weer thuis bent, Joke. Wat een interessante reis was het weer. Voor jou ook steeds meer bekend terrein en bekende mensen.
    Groetjes aan Roel en tot ziens!
  7. Dot en Wim:
    28 april 2019
    Heel veel sterkte weer hier in het nu nog te koude maar verder ook best mooie landje..... Volgend jaar mag je weer (of eerder), heerlijk voorgenieten.

xx
  8. Gea:
    29 april 2019
    welkom thuis Joke . wat is de tijd snel gegaan vind ik ,je was best snel terug ,ik dacht dat het nog een poosje zou duren. maar ik moet zeggen dat ik je toch iets minder gevolgt heb. ik heb ook minder gereageerd ,maar van de foto s en de verhalen die lees ik nu nog een keer . maar ik merk aan alles dat je geweldig hebt genoten. ik zie wel dat je alweer een paar dagen thuis bent.
  9. Sonja:
    29 april 2019
    Time flies when you're having fun...
    6 weken is eigenlijk niets, maar toch heb je weer veel moois om op terug te kijken. Wat ben je toch bevoorrecht met je jaarlijkse reisjes. Ik geniet van je blog. Bedankt voor je foto's en verhalen! Cium2 Sonja
  10. Yoke:
    2 mei 2019
    @ Izaäk en Hennie: graag gedaan...
    @ Roelie: ja, heimwee heb ik zeker! En Man is niet meegekomen, hij wilde Bada niet achterlaten...
    @ Koos: geen "oudere" mensen gezien daar??? Andere kant op gekeken haha? Ja die heimwee blijft...
    @ Robby: terima kasih!
    @ Minggus: dangke, graag gedaan!
    @ Rita en Hans: ja wordt elk jaar meer "eigen"... groetjes gedaan! Hopelijk tot ziens!
    @ Dot en Wim: dank jullie wel, wel erg koud hier! Haha ja nu alweer voorgenieten... even afwachten of ik weer ga
    @ Gea: dankjewel! Ja de tijd gaat altijd sneller dan je denkt!
    @ Son: nee, 6 weken is eigenlijk niets als je daar bent! Ik voel me ook heel bevoorrecht en kan/moet hier weer een poos op teren. Trm ksh en cium kembali... sampai cepat!
  11. Geke de Boer:
    3 mei 2019